3 maal duits is scheepsrecht - Reisverslag uit Macas, Ecuador van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu 3 maal duits is scheepsrecht - Reisverslag uit Macas, Ecuador van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

3 maal duits is scheepsrecht

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

09 December 2009 | Ecuador, Macas

Het is mijn derde poging zuid amerika te bereiken en omdat ik nu op zuid amerika vloog kon het al niet meer misgaan! Na in 2007 via Frankrijk naar Spanje te zijn gelopen en op de Ramblas Barcelona een Argentijnse man te hebben ontmoet die duits sprak was het in 2008 in Lyon een Brasiliaan die duits bleek te verstaan! In 2007 was ik uitgeput tot Alicante gekomen en in 2008 kwam k de grens van Montpeillier niet over met interrail omdat ik niet gereserveerd had dus kon zonder spaanse praktijklessen ditjaar toch die kant op. Na in National park sangay te zijn afgezet en de nacht in de wolken te hebben doorgebracht werd ik wakker van struikrovers. Ik lag naast mijn tent omdat het ondanks de wolken wel warm was en mijn tent stond open! Ik hield me stil tot ik niets hoorde en heb in 10 minuten alles ingepakt! Telefoon weg en 30 dollar maar leef nog dacht ik, materieel verlies is geen bloedverlies! Ik loop op een lege maag richting macas als ik een 4wheeldrive hoor aankomen! Ik mag instappen en verbaas me over de inhoud, 2 backpacks een gids en 2 getatoeerede binken van boven de 50 jaar! Echt in kaki trope outfit! Ik denk meteen aan jagers maar niets is minder waar. Biologen die op nieuwe planten jagen! Ze zijn uit de U.s.a. en waarschuwen dat het best voor 5 min-500m kan zijn omdat ze bij ieder gekleurd blaadje stoppen maar stap toch in! Het worden 10 minuten en 1000m eer ze het uitschreeuwen en enthousiast remmen en de verre kijker te hand nemen en de bergen inrennen! Ik loop verder en denk, die kom ik zo wel weer tegen! Maar na 2 uur nog niet tot er een stel aan komt rijden met 3 kinderen op het laadgedeelte, ik kan er bij en zo zijn we met 6. Zij gaan naar macas en ondanks dat ik er 5 dagen over wllde doen ga ik toch mee. Halverwege gaan de kinderen van boord bij een ingestorte brug en als wij er omheen rijden begint het te regenen! In de auto kom ik pas in contact met een stel uit Ambato die f 8 uur zijn gaan rijden om voor het eerst naar macas te gaan! En dezelfde dag weer terug, het is zondag en maandag weer werken. Een dagtripje. En wat schetst de verbazing, van deze pure Equadorianen spreekt zij duits omdat er vraag is naar duitssprekende equadorianen is zij 10 jaar in duitsland gaan wonen. Vet grappig, praten wat over berlijn en zij vertaald voor hem en 5 uur later zijn we in Macas, een junglestadje met vliegbaan! Weer in de wolken en regen denk ik aan Nederland! Cuenca is de dichtstbijzijnde stad en na een nacht pak ik de bus daarheen! Ik word gewekt door enormweer en ben blij als ik in de bus zit! Het gratis ontbeit zit er met 5minuten in en de terminal is 2 minuten lopen dus om 8 uur zijn we opweg en om 1700u komen we aan in Cuenca, historisch prachtig en morgen naar National park Cajas met voetselvoorraad tot kerst dus dat beloofd wat, inheemse volkkloren, blue lagoons e.d. dus tot dan!

  • 11 December 2009 - 19:12

    Rachel:

    He Mauro,

    Ik val er nu pas in, want ik had je waarbenjij.nu adres niet. In 1 ruk alles gelezen.

    Wat een gave reis ben je aan het maken man, ben jaloers. Hier niets verander en alles van hetzelfde. Hoe kan het ook anders, je bent een maand weg.

    Het is kouder, natter, vroeger donker en daardoor meer chagerijnige mensen. Je kent het wel.

    Wanneer komen er wat foto's, na die verhalen wil ik er beelden bij, kan ik beter "meereizen".

    Geniet ervan en ik zie je volgende avontuur tegemoet.

    Groetjes,

    Ra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Macas

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 26336

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: