ray charles hit the road (jack) - Reisverslag uit Jaén, Peru van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu ray charles hit the road (jack) - Reisverslag uit Jaén, Peru van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

ray charles hit the road (jack)

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

16 December 2009 | Peru, Jaén

Ik weet niet hoe ik het doe maar ik zit in Peru, Jaen om precies te zijn! Topnacht gehad in hostal met de gedachten ´s´ochtends vroeg naar het strand af te reizen. Gister een kaartje gekocht voor manana, morgen 3 keer gevraagd en op mijn kaartje stond geen datum dus ik ga ervan uit dat da goed gaat, heeft hij me ´perongeluk´ op de lijst van de 15e geschreven, de bus was al 9 uur weg toen ik mijn kaartje kocht maar ik had toch echt pech. Net met veel tegenzin toch een tweede gekocht want ik moet naar het strand. Heb in Vilcabamba voor het eerst na bijna 40 dagen mijn zwembroek gebruikt en dat is echt een te laag gemiddelde! Ik ben erachter gekomen dat chinees chifa is en heb dat gister gevonden maar van een erbarmelijke kwaliteit, slechtst tot nu toe maar ik heb thuis geleerd mijn bord leeg te eten en aangezien ik alles eet zeker wanneer het weinig kost of gratis komt aanwaaien, zeker op vakantie zet ik stug voort! Met zout en veel soda valt het wel mee maar verslik me 3 keer in pees en 2 maal in bot, iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt! Ook de afgebeelde garnalen ontbreken en het groen is bruin maar ik leef nog. Ze hebben hier beefstukspiecen van 1 soles, 33 dollarcent, 20 eurocent waar ik er zo 3 van ga wegwerken en dan is de bodem wel gelegd voor een lange busreis naar Trujillo, waar vandaan een kustweg naar Lima loopt! Die ga ik afliften en van lima de bus naar machu pichu ben erg benieuwd en kan niet wachten vooral om de zee in te jumpen! Dat is lang geleden en zal zeker goed doen, in Trujillo meteen alles laten wassen en dan 3 weken in zwembroek (kerst&oud&nieuw, wat de missie was) doorbrengen! schoenen aan de tas knopen en op blote voeten lopen! Heerlijk, want die voeten hebben wat te voortdurent gehad, vrieskou in de bergen van Cajas, water van het zweet en blaren van het lopen, ja het zal mij en mijn voeten wel even goed doen, rust in het lijf, misschien slaan we dat hele titicacameer wel over en blijf ik aan de kust opweg naar chili en pak ik op de terugweg machi picchu mee! Niet te veel plannen en vooruit denken maar natuurlijk wel het hoofd met inhoud blijven gebruiken zeker hier, er staan mensen langs de weg die protectionmoney vragen maar waar zijn ze in de stad als je genaaid wordt? heb 50 equadorinaanse dollarcents gegeven die je id states ook niet kwijt kan en hoop ze niet nog eens te treffen maar we zaten in de bus! pff, valt wel zwaar reizen zeker als je nooit weet wat je treft, kan je nog alles googlen en mappen het is in het echt toch echt anders! maar wel leuk, wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evengoed als hij die het niet bereikt!
-Montaigne- een of andere wijsgeer denk ik...en wie van zijn herinneringen kan genieten, leeft tweemaal! Martialis en nog een, ergens geweest zijn maakt menigeen gelukkiger dan er te zijn!peter sirius ben blij dat ik in colomia er equador was maar blij in neerland te leven,thanks parents!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 26411

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: