Buena Vista Social Club Chan Chan - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu Buena Vista Social Club Chan Chan - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

Buena Vista Social Club Chan Chan

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

18 December 2009 | Peru, Trujillo

Na al dat asvalt was het tijd voor wat cultuur! Ik heb natuurlijk een hoop architectuur bekenen van buiten en het dagelijkse leven aanschouwen van de mens op straat is ook cultuur maar echt diep de geschiedenis in, nee dat was nog niet gebeurt. Na een nachtrit van Jaen naar Trujillo dacht ik wel even in mijn bamboetuinhuisje op palen te kunnen slapen maar de drang om weer een nieuwe stad te (her)ontdekken was te groot. Dus na een douche en een flinke tandenpoetsbeurt hoppa de stad in opzoek naar informatie. Ik had op libertysquare, waar iedere wel erkende stad er minstens een van heeft, al een folder gekregen over de opgravingen rond Trujillo! In het door lonelyplannet erkende reisbureau is er alleen nog een plaatjse vrij richting El Brujo, waar ene Wisse 50 jaar geleden is begonnen met graven! De rondleiding duurde zo´n 2 uur met als hoogtepunt toch wel voor mij vanaf de top van de piramide het uitzicht over océano pacifico! Wat een water, de andere kant op was ook mooi, vele km2ers suikerriet met ergens in het midden zover er een midden was een prachtig gekleurd suikerrietdorpje! Ook de condors hadden de beestjes ontdekt die door het suikerriet scharrelden en het stikt er van boven eigenlijk elke stad! Echte karnivoren dor wie je nog niet door gevonden zou willen worden! Tegen een uur of 20.00 ben ik weer terug in het hostal waar mijn zelf gewassen was al is gedroogt en na dat opgeruimd te hebben opzoek naar eten! De soles schommelt nogal op en neer maar voor 2,5 euro kan je je buikje rond eten! Ik ben dan ook nogsteeds niet afgevallen maar wel een paar keer bijna om, ik vergeet nog zo´n driemaal daags niet in de rondte te kijken en te lopen, menig zuid amerikaan heeft het al ondervonden bijna omver gelopen te worden maar als het geen plaatselijke bevolking is is het wel een oneffe stoeprandje of uit de grond stekende boomwortel! Je breekt je nek erover als je niet uit- of omlaag kijkt! Maar nog niets gebroken of verwond, vandaar het woord verwonderlijk denk ik. Ik blijf 4 dagen en drie nachten in Trujillo en heb me voorgenomen er alles uit te halen zo heb ik net in alle vroegte een plekje gereserveerd in een busje naar de ruines van Chan Chan, moet prachtig zijn. en vanmiddag naar Huacas del sol en la luna, 2 piramides een van de god van de maan en een van de zon. Op de folder ziet het er prachtig uit en omdat het al 3000 jaar er zo bijligt zal het nogsteeds wel adem benement zijn. En dan morgen die welverdiende rustdag op het strand van Huanchaco, surfers paradise waar ik ga kijken of op het water mijn benen het gevoel voor de plank kunnen vinden! Nu al zin in..maar uiteraard wel voorzichtig want hoe zacht water ook lijkt het kan hard aankomen.
Nog even wat details voor het dagelijks besef in Nederland, ray en anita, die van 2unlitited zijn hier ook doorgedrongen, volgens mij al lang gestopt maar je hoort het hier nog dageljiks net als celine dion met haar heart will go on! Ik kijk mijn ogen uit opzoek naar bekende djees maar die nog niet gespot! Op pakjes sigaretten staan hier wel de meest erge plaatjes om je er maar vanaf te houden maar dat is nog niet echt gelukt! Voel me wel beter misschien door de andere luchtdruk ofzo maar ik kom terug. Zondag naar lima, mooie stad uit de folder, daar drie of 4 dagen blijven en dan via macchu picchu naar titicacameer, niet overstekend maar naar noord chili, santiago de chilli is echt nog 2000km en dan bolivia argentinie brasilia! Spannend hoor! maar het gaat volgens de behoude v.o.c. vaart en mentaliteit!

  • 22 December 2009 - 18:16

    Justin:

    mooie verhalen. leuk ook dat je op geheel eigen wijze en op de soms bekende eigenwijze Mauroïaanse manier rondreist en het ook nog zo weet te vertellen. zo hoeven we je niet te missen! :)
    fijna kerstdagen in ieder geval!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Trujillo

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 26328

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: