Robert miles Children - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu Robert miles Children - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

Robert miles Children

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

27 Januari 2010 | Bolivia, Uyuni

Het valt me steeds meer op hoeveel kinderen met kinderen lopen, zoms lijkt het echt maar een jaar of 14 te schelen, schrijnend. Ik heb ze gelukkig nog niet maar heb erg te doen met mijn ouders die nu 2 kinderen in den vreemden hebben! Mijn zus van Nederlandse origine zit namelijk al een maand in afrika en ik bijna 3 in zuid amerika! Ik miste nog de foto{s van het mooiste meer ter wereld bus ben terug naar de kust van het titicacameer gegaan en wel naar de copacabana! Het was een lange hobbelige tocht maar bij de boot aangekomen moest iedereen eruit en gingen wij met bootes naar de overkant van het schiereiland! Daar nog zeker een uur racen want dat doen de buschauffeurs hier en daar was het dan..de copacaana waar ze in Brasilie een stukje strand naar hebben vernoemd! In hotel Utama al snel Nederlanders tegen gekoemen omdat ik het Hallo en goede dag ten gehoren bracht, niet dat ze er per se nederlands uitzagen maar dacht rpobeer het weer eens! Vanaf de Copacabana zijn incametheologische berekeningen uitgevoerd, waren de goden cosmonouten of inca{s vraag ik me wel eens af! Echt een prachtig uitzicht tot de horizon en verder! En waar water is moet er als waterman ook gezwommen worden, ondanks de 9 graden maar echt, het is de weinige moeite waard! Heerlijk als je natuurlijk van zwemmen houdt! Zoals ik de waterman die 23 januari voor de 26e keer aangreep om mijn verjaardag te vieren. Ik had al 2 dagen hout gezocht en gevonden genoeg voor dacht ik wel 4 uur vuur maar dat viel tegen door de regen maar alles heet gebrand en ook gesmaakt, ik had namelijk de fles rum van mijn nederlandse vrienden meegenomen naar het strand en zo werd het toch nog warm! Die arme nederlanders, hadden het hoogtepunt voor het laatst bewaard, machu picchu en zitten nu aan de verkeerde kant vast in Cusco, in MP opgesloten zijn is niet erg maar tussen de toeristen in Cusco is minder fijn. Na mijn verjaardag zondag de bus terug gepakt naar La Paz en via kop en of munt bepaald dat ik naar Uyuni ging! Met de bus naar Ururo omdat la paz verlaten s avonds geen optie is en vanaf daar gelopen! Na zeker 20km een lift tot Pazna alwaar ze bedden voor 15 Bs hebben, 1 euro 50, Ik heb mijn rantsoen weer aangesproken en een garnalenoodles in elkaar gekookt met een broode met mijn eerste sardientjes ooit, heerlijk, alles smaakt met een kruidenmolen! Een goude tip, neem er een mee , toastjes met vleeskruiden smaken meteen stukken beter. Nog zo,n goude tip is naald en draad, bedankt kirdten en brood met banaan, thnx kelly. Daarmee kom je een heel eind! Dat laatste was ook mijn ontbeit vanaf Pazna richting Challapata. Daar splitst de weg zich richting Uyuni en Potosi. De weg naar Uyuni was nog 192km en na 20 ben ik alleen maar nette mensen! van Robert Vuijsje verder gaan lezen en toen was daar de Lexus 4x4! Hij stopten vanzelf en boodt mij een lift aan, tot Uyuni. Het was een heel gezin die 600km, van Uyuni, Ururo Uyuni hadden gereden voor een katje en boodschappen, ik paste daar dus wel bij met mijn 100kilo. Hij had een wang voor cocaleaves en praten met zijn mond vol prachtig, ik hield het bij een watertje en 6 uur woestijn later was ik in Uyuni waar ik morgen ga zouthappen en dan lopen naar Potosi! Zin an! x mauro polo

  • 29 Januari 2010 - 13:56

    Bollow/Amsterdam:

    ziet er verdomt goed uit gozer, zou wel willen ruilen...
    veel plezier nog,
    bollow

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Uyuni

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 26282

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: