U2 Sunday bloody sunday - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu U2 Sunday bloody sunday - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

U2 Sunday bloody sunday

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

21 Februari 2010 | Argentinië, Cafayate

Dat zondag bij de zuid amerikanen hoog in het faandel staat had ik al snel door, iedere zondag hebben ze voor 12 uur la tarde, smiddags al meer drank op als waar ik een week over doe. Het is vandaag zondag in Cafayate en gister was het feest tot vroeg in de morgen, ik houdt daar wel van en sprong zo mee in de dans zonder die te ontspringen. Maar het begon zoals vele dagen tijdens mijn verblijf hier met een stevige wandeling want na 2 dagen lopen op slippers met sokken, ik weet het ziet er niet uit maar mijn voet moest genezen, kwam ik in Corronel Moldes, een plaatsje opweg richting de wijnstree, de hoogste ter wereld. Daar vond ik een camping voor 1 euro met koude douche en een meer verboden te zwemmen en ruste 2 nachten een beetje uit. Want ik kwam er al gouw achter dat er een enorme brug was over het meer en ben op mijn eerste rustdag erheen gelift in een buggie van een restauranthouden. 6 km in een openairwagen scheuren door de argentijnse bergen. Daar aangekomen viel de hoogte wel mee maar toen ik eenmaal met 30 kilo elastiek aan mijn benen stond was het wel even schrikken, bungeejumpen is niet voor watjes en dus liet ik me vallen, het paste niet helemaal in budget, 20 euro, 96 argentijnse pesos maar wat moet dat moet. Ik raakte het water en veerde terug, voor je het weet ben je weer op het drogen. Vol van adrenaline terug gelopen, hout gezocht en gevonden kwam ik op de camping waar het een drukte van jewelste was, iedereen bbqen en ik noodlen op een vuurtje en bijkomen van de ervaring, Het duurde tot 6 uur eer de laatste radio uitging en dat was dus 7 uur wakker liggen woelen. Snel mijn tent gepakt en de volgende morgen opweg naar Cafayate. Ik krijg na 5 uur lopen van 2 aussies een lift tot hier en onderweg bezoeken we 3 wijnhuizen en proefen erop los. Vanmorgen, na de carnaval om 6 uur bij de tent en om 9 uur gewekt door de eerste autoradio buiten de camping van een argentijn met wijn, het is zelfs voor mij te vroeg daaraan te denken, pak in en verlaat zo de wijnstreek richting buenos aires, met dit tempo nog 10 dagen liften, dan door naar santiago de chilli en all the way up to bogota via de kuststrook, heb die oceano pacifico toch te weinig gezien. En dan terug naar huis 14 juni waneer we een week later die argentijnen in de voetbalpan gaan hakken als wraak voor mijn verstoorde heilige zondagse rust.

  • 27 Februari 2010 - 18:20

    Willy:

    hoi hoi, Je gaat nog steeds lekker en gestaag door, Ik kan mij voorstellen dat al die indrukken je af en toe wat te veel worden. Je heb al zoveel gezien en meegemaakt, meer dan menigeen in zijn hele leven zal meemaken. Daarom alleen al goed dat je die verslagen maakt, kan je het later nog eens allemaal op een rustiger manier beleven.
    Met dat bungeejumpen moet je wel oppassen hé, daar hebben ze niet zoveel veiligheidsregeltjes als hier, ze willen wel heel graag geld verdienen. Oké dat moest ik effe kwijt. Ga vooral zo door alleen weet ik niet of Santiago en de richting, zo een goede keus is, de aardbeving heeft aaardig wat overhoop gegooid,
    Ben benieuwd hoe jij dat gehoord hebt en hoe jij dat daar beleefd.

    Lieve Mauro tot gauw maar weer, zorg goed voor jezelf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Cafayate

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 26402

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: