Herman Brood Saterdaynight (club) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu Herman Brood Saterdaynight (club) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

Herman Brood Saterdaynight (club)

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

27 Februari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Het is alweer even geleden dat dag hondert van mijn reis aan me voorbij schoot, waar het eerst schrikbarent langzaam leek te gaan, er leek geen einde aan te komen komt het einde nu dichterbij terwijl ik verder weg ben dan ooit tevoor namelijk Buenos Aires. Na een 2 daagse stop in Catamarca dacht ik wel weer te kunne lopen maar op de laatste ochtend word ik wakker door een enorme prik onder mijn zelfde al zo gehavende grote teen. De bovenkan trok zoveel energie voor genezing dat de onderkant door uitdroging is gescheurd, 1 cm lang en 2 mm diep. Helze pijn natuurlijk en stress al om. Dat gaat namelijk een week duren dacht ik al meteen. De nacht was al niet goed verlopen, liggen woelen en dwalen tussen nederland en zui amerika. Rond de feestdagen droomde ik nog wel f voor 2e kerstdag op en neer te vliegen vanuit chili terwijl ik in peru was en even voor mijn zusjes verjaardag kwam ik uit B.A. over met een wel echt bestaand cadeautje wat ik bij me draag vanuit Trujilo peru. Maar terug naar de werkelijkheid, mijn teen moest nu aan 2 kanten ontsmet worden en zo geschiede, had de dag ervoor 2 naalden gebruikt en 3 uur om mijn backpack weer wat op te, hij stond op, knappen en dat was dus al gepakt. De terminal is op loopafstand dus strompelen ging ookwel. Ik koop een kaartje Buenos aires om traditie getrouw ook dezehoofdstad aan te doen. Ik lees wat uit Tussen Orinoco en Amazone van Redmond O´hanlon over plasbuisvisjes en kriebelvliegjes uit de Brasiliaanse jungle en ookal was dat 30 jaar geleden het deed me toch besluiten omdat ie er niet afgehakt mag worden de jungle over te slaan. Na een wat duurde 20 uur in de bus was ze dan eindelijk daar, de stad van de tango en asado, megabarbeques op zijn argentijns zonder Remia of Calve maar gewoon net als thuis goed gemarineerd. Ik ontbeit dan ook met een flinke worst op stockbrood om 10.23u vanochtend op de Terminal en loop de stad in. Ik heb 4 keer mijn teen ontsmed en 3 keer vaseline erop gesmeerd dus hij kan met mijn hulp weer aardig bewegen. Het hostal wat ik voor ogen had, geadviseert gekregen in Catamarca is overvol maar in Downtown, 2 deuren verder hebben ze nog wel een plekje in een 6 persoons kamer waar nog niemand ligt voor 38 pesos, 8 euro en neem snel een warme douche en poets die braadworstsmaak weg, was wel lekker maar niet echt fris en wil wel fris voor de dag komen want waar ik tot voorkort uit hel land van Don Marco (van Basten) kwam en Sir Johan (cruijf, neeskens) en in Junta uit het land van melk en tulpen ben ik nu verantwoordelijk voor de verdwijning van Maxima, maar zeg dat ik daar niets aan kon doen en ze niet voor mij is gekomen. Maar er lopen nogmeers prinsessen rond dus ook een nieuwe t-shirt, onderbroek van de Action zowaar nog ongebruitk en ruikent naar thuis en hijs me in mijn katoenen broek op de flipflops hop de stad in. Ik loop de straat uit opzoek naar een wisselkantoor, vond gister 100 bolivianos in mijn envelope die door de uitputting bij de grens door mij over het hoofd zijn gezien en ruil ze voor 50 pesos argentina, 10 euro, voordeel van een rijker land je betaald geen transactiekosten, nadeel alles is wel duurder. Loop verder door Florida, de kalverstraat en Pc hoofd in een en krijg een flyer van een nachtclub in mijn handen en moet echt f komen kijken, heel even maar en kost niets. Omdat ik wel nachten uitga, niet hier maar in NL, dacht ik ach kijken kan geen kwaad maar zodra we binnen zijn, het is uitgestorfen, het is tenslotte dag, is de flyeraar verdwenen in een seconden en wenkt een dame mij te gaan zitten. Ik zeg dat ik alleen even kom kijken omdat ik een plek zeg te zoeken voor vanavond maar moet echt zitten, doe het echt niet en opeens een oude dame achter mij die de doorgang belemmert, of ik even 360 pesos entree wil betalen omdat ik over de drempel ben en het meubulair heb gebruikt. Ik heb alles veilig weg geborgen en zijn dit maal niet uit op paspoorten en camera´s en nemen genoegen met 10 peso die los in mijn zak zit. Met die andere 40 neem ik vanavond deel aan zo´n asado op het dak van het hostal veel eten en wijn voor relatief weinig, in Catamarca ook een steak van 500gr gegeten voor 5 euro, en kan toch zeggen dat ik naast die 10 peso nogsteeds geen geld heb uit gegeven aan betaalde liefde, want dit was niet lief.

  • 27 Februari 2010 - 21:17

    IKKE:

    Wat een mooie foto sgeniet er van
    DOEI

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 26329

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: