De osdorp posse Waarom - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu De osdorp posse Waarom - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

De osdorp posse Waarom

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

06 Maart 2010 | Argentinië, Buenos Aires

5 maart 2010
Waarom zullen jullie wel denken zit die jongen weer in Buenos Aires en waarom is hij niet in Chili puin aan het ruimen en waarom laat ie zolang even niets horen..?
Nou daarom omdat ik even 4 dagen in de piepzak zat. Waar moet het heen dacht ik en hoe zonder paspoort..? Nou in Mendoza ben ik 6 uur lang vriendelijk geholpen met nr ers van ambasades en dergelijke en daar vanochtend een nieuwe aangevraagd en maandag uitsluitsel maar waarom kom je met een noodpaspoort de vs niet in en waarom als je de gemeente haarlem faxt om 11 uur plaatselijke tijd waarom krijg je dan niet voor het weekend antwoord en waarom kappen ze het oerwoud om terwijl iedereen zegt dat is dom..?
Om wegen vrij te maken naar verre oorden zoals de Iguazu watervallen die ik in die 21 dagen denk ik toch danwel zonder camera aan ga doen. Maar 15 tot 21 dagen Buenos is ook zeer aangenaam. Vandaag zaterdag 6 maart even 30km door de stad gelopen en alleen oost aangedaan opweg naar de dierentuin eenderde stad gezien en mijn ogen uitgekeken.
Na Bogota, colombia, Quito, ecuador, Lima Peru en la Paz Bolivia is dit dus mijn 5e capital, hoofdstad maar meteen de mooiste.
Ik had het in Salta al door, dat ik eindelijk weer in een land was aangekomen met Alleen maar nette mensen¡ In Oran 50km over de grens met Bolivia kwam ik nog in een wildweststadje maar Salta had alleen harde wegen, mooie auto s en vooral mooie mensen.
Na de klederdracht van de voorgaande landen, vrouwen in lokale kledij en mannen in pak is het nu mannen casual en vrouwen zomers gekleed. Echt prachtig. Ik heb overwogen sommige kleren weg te doen ivm ruimte maar nu komt alles van pas. Kan nu ik moet wachten op nieuw paspoort bijna iedere 21 dagen iets nieuws aan en in ieder geval schoon want wassen is gratis en de toiltten ook. Was in die andere landen ook maar dat was de straat waar onderbroekloze vrouwen alles zo op straat loosde en hier is dat not done. Ik liep vandaag dus na de dierentuin door Palermo en dat is hipperdehip Buenos en daar stonden de eerste bordjes in Zuid dat wildtoiletteren uit den boze was en net als in Nederland werd beboet met 100 pesos argentinie, 20 euro de europa! Ik heb het dan ook goed opgehouden tot ik weer een bouwput tegen kam of een een dixxi, ecotoilet. Maar wat is het raar, na 4 maanden altijd wel een rugtas, mochilla, om te hebben, groot of klei, kan ik nu zonder geschud rennen, 8 baanskruizingen en gewoon door het park. Ik overwoog eerst een nieuwe camera te kopen omdat ik van huis uit ben aangestoken tot fotograveren maar het worden sportschoenen om net als heel Buenos te rennen. Even 3 weken extra full pover conditietraining en dan met de trein of bus naar Quito omdat er toch een hoop tijd verloren gaat hier en dan liften naar Bogota! Het kan raar lopen(monty python ministery of silly walks) maar ik loop nog, had ook wakker kunne worden in het park zonder teen of been, vinger of iets in de lichaamlijke kringen. maar waarom ben ik af en toe toch zo eigenwijs en dom en doe uitgerekent buiten mijn papieren niet om het lijf? Poep gebeurt, shit happens..andits happened! Leer je van..als het goed is ben ik dus gewoon 15 juni net optijd terug voor het begin van de zomer en dan lach je erom!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 26337

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: