Madnes Our house, in the middle on the street - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu Madnes Our house, in the middle on the street - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

Madnes Our house, in the middle on the street

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

11 Mei 2010 | Colombia, Medellín

Het is alweer even geleden dat ik hier en der wat plaatste en dat komt door de doldwaze reis door de andes richting medellin waar ik gister ben aangekomen! Na 5 dagen lopen kwam ik even buiten Villeta Eduardo tegen, een man van 45 die onderweg was naar mexico, lopent zonder acceptatie van een lift! Hij verzamelde en waarschijnlijk nogsteeds lege blikjes om daar met zijn nagelschaar vliegtuigjes van te knippen en te verkopen! Een kilo aluminium is hier 3000 peso, dat zijn 50 blikjes voor een dollar en hij maakte er van 3 een vliegtuigje ook vor 3000 peso! Ik ben helaas met mjin tas ook mijn nagelschaar kwijt en ben dus gedoemt toe te kjiken! Hij doet er ongeveer een uur over en het gaat mij allemaal wat te langzaam en omdat ik herstellende ben van 2 zware smakken op het asvalt onderandere een op mijn knie ben ik na 2 dagen samen lopen toch in de eerste lift sinds 8 dagen gestapt en heb de beste man achter gelaten. Hij reisde zonder enige voorziening in nieuwe en of schone kleren en onderhand 80.000 peso op zak biedste hij zelfs nog uit de armste handen eten en ook dat ging mij iets te ver! Als ik vraag of iemand brod verkoopt krijg ik er meestal een banaan mango of zelfs hele papaya en of ananas bij en betaal het brood, 200 pesos, 10 cent. Win win situatie voor beide, de vruchten gaan hier van zijn levensdagen niet op en suiker in alle vormen worden ook met bosjes gratis aangeboden! Na 200km lopen is mijn tweede paar schoen alweer aan vervanging toe, een is gescheurd in het midden door alle scherpe steentjes maar het is gelukkig droog dus dat scheelt de helft! Vanacht mijn tentje opgezet die met een beetje pielen weer gemaakt is midden in het centrum, tot een uur of 3 geen probleem tot er ineens een hand door de tent graaide. Eduardo was in La Dorada beroofd van zijn schoenen, liep een ziekenhuis in en kwam 5 minuten later met nieuwe naar buiten, waarschijnlijk van een overledene maar ik bindt voor de zekerheid alles aan elkaar en pakte de arm en draaide die om bijna uit de kom waarop er een kreet klonk en iemand het op een rennen zette! Leuk zo´n opvouwbaar huisje in het midden van de straat! Op naar het 2e couchsurfadres en dan zuidwaarts via Caldas naar het graf van escobar en via Manizales naar Bogota!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Medellín

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 26275

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: