It takes two to tango but one to travel! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu It takes two to tango but one to travel! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

It takes two to tango but one to travel!

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

12 December 2009 | Ecuador, Cuenca

Het is al weer even geleden dat ik een vergadering bijwoonden voor een vet wappy raveweekend toen iemand bekende dat ze zo bruin was doordat ze al op vakantie geweest was! Toen iemand (s)tomverbaasd vroeg met wie dan was het antwoord met mijn vader waarop een geruststellende ohh klonk. Net of singels niet alleen op vakantie kunnen gaan! Het is wel aan te raden zeker als je je zelf wil leren kennen! Maar zeker niet in ieder geval even slim. Ik ben in Cuenca opzoek gegaan naar kampeermogelijkheden en toen viel mijn oog op National Parc Cajas, NPC. Het was een uurtje met de bus en daar aangekomen is het niet wat in had gedacht! NP Sangay was tropisch, dit was maanachtig, rotsen en bergen, vulkanische meertjes,alles voor een berekoude tocht! Ik sprak iemand een week geleden over msn die vertelde dat het in NL eind van de week zou gaan vriezen en ik dacht nog dat zal mij niet gebeuren nou wel dus! Ik kom op woensdag bij de poort van NPC waar ik wordt opgewacht door Carlos, 3 turfen hoog maar met pistool dus hij is de man!Na het betalen van de entree wil ik aanstalte maken om met mijn verkregen kaart een route te gaan aanvangen tot hij zegt dat er alleen van donderdag tot zondag in het park gelopen mag worden omdat er dan guides rondlopen, een stukje sociale controle! Als ik dan vraag of ik mijn tent kan opzetten zegt hij dat ik voor die 14 dollar entree een nachtje in de blokhut mag slapen! Een blokhut met kieren waar wolken doorheen kunnen! Ik leg het slaapgoed vast klaar en maar flink wat macaroni klaar met een blik tonijn en herhaal dat de volgende ochtend, een goed ontbeit is het halve werk! Tijdens het eten schept Carlos me nog wat rijst toe en zo wordt het een flinke maaltijd, met nog wat koffie, bruin suikerwater wat vooral naar suiker smaakt, toe begint de confersatie! In elke zin die Carlos ten gehoren brengt komt NPC eruit of hij er aandelen in heeft, met een enthousiasme of het zijn lust en leven is en dat is het ook want hij is er 2 dagen, 2 dagen thuis en weer 2 dagen NPC, het hele jaar! Ik ben aardig moe omdat ik de halte had gemist en onverwachts 5 uur onderweg ben geweest door de bergen dat ik om een uur of 20.00 de slaapzak induik! maar voor 1 uur slaap ik niet, ik heb s´ochtends ongeveer al mijn kleren aan die ik bij me heb en nog gaat de kou door merg en brain! Snel ontbeiten, halve bagage achter gelaten en snel op pad! Buiten schijnt de zon en na 10 mintuen lopen is het van binnen weer tropisch warm! De route loopt lang idilische meertjes en beekjes en prachtige maanlandschappen! Maar als ik na 4 uur lopen een vrachtwagen hoor vrees ik voor het ergste, jawel, de weg is weer in zicht. Ik kijk op de kaart en de 6 uur heb ik in 4 uur gelopen en ben bijna weer terug bij af. Ik loop via de weg naar een andere route en dan gebeurt het. De route is minder begaanbaar als de eerste en al snel ben ik de weg kwijt, het is namelijk best lastig, op witte stippen op stenen letten die de route aangeven en je voeten in de gaten houden, dat ze niet een onder de mos doorlopent riviertje in lopen of over lamaschijt vallen! En boven al komt er een zwarte wolk aan waar je u tegen zegt! Bij de eertste spetters zet ik mijn tent dus echt in the middle of knowwhere op en net op het moment dat ik binnen ben, baf onweer en hagel! Het is denk ik pas een uur of 16.00 als even in slaap van en een uur later word ik gewekt door de hitte die de zon de tent in knalt! Ik kijk naar buiten en een witte waas word duidelijk, hagel in de krater! Omdat het nog niet helemaal blauw is besluit ik e overnachten waar ik sta en sprokkel wat hout voor een klein vuurtje! Het wordt nog kouder dan de nacht ervoor en slaap bijna niet. Als ik de volgende ochtend alles snel inpak en naar het westen loop kom ik al snel op een route die ik niet had verwacht maar met 5 uur lopen ben ik aan de andere kant van het park en lift terug naar beginpunt waar ik mijn bagage herenig en als de wiedeweerga weer terug naar Cuenca ga! Je kan nog zo bereikbaar zijn mobiel of bergschoenen aan je voeten hebben van 200 euro (had ik niet, gympen 30 euro) maar alleen in de bergen waar de natuur de baas is kan je beter niet doen, samen is beter! Als je dit leest en denkt daar wil ik foto´s van, adresjes in Cuenca oid kan je mailen naar mauropolo@mail.com en dan kom je op een persoonlijke maillinglist! Want online hostals maken of kraken wordt niet gewaardeert! Helden: Alexander Supertramp (into the wild, must seen movie) Bear Grills, man van discovery die de avond voor NPC op tv door equadoor struinde en wat handige tips gaf en natuurlijk Forest Gump, tussen newark en atlanta in het vliegtuig gezien, te vette film! Ga nu naar Lajos en via daar naar Pieter en Dieter in Villabamba arbeit machen! Tjuus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuenca

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 26447

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: