pink floyd Money - Reisverslag uit Lima, Peru van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu pink floyd Money - Reisverslag uit Lima, Peru van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

pink floyd Money

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

23 December 2009 | Peru, Lima

Hier gaan we weer, nederland bombarderen met tropische verhalen over hoe kerst in zuid amerika gevierd gaat worden, hoe je je avondmaal vangt en hoe je uitkijkt naar wat druppels regen! Want het heeft hier aan de kust sinds 1998 niet meer echt geregent, wil zeggen waarneembare neerslag meer dan een mililiter. Het is goed toeven aan de kust, lekker briesje en 25 graden maar kan moeilijk stilzitten en ben dus van My Friens verkast naar een hostal met camping, er zou namelijk volgens een van de weinige voornemens van mijn reis gekampeert worden in korte broek rond kerst en dat is het nu. Uitzicht op zee, hangmatten in overvloed, kan helaas nergens foto´s posten anders hadden jullie best mee kunnen genieten zo vanuit een alweer ontdooient nederland! Sneeuw dat kennen ze hier helemaal niet en ijs is niet altijd wat het lijkt, de eiereters, niet te verwarren met de aardappeleters, hier in zuid amerika kloppen hele eieren tot schuim en eten het van een ijshoorntje.Met een beetje kleurstof is het net ijs. Dat moet je wel weten anders verslik je je er mooi in. Verder wordt er druk gevist in dit visserdorpje, nog maar weinig op de rieten flonders waar huanchaco zo bekent om is maar met plankjes, draad en natuurlijk een haak of soms wel 2 aan een lijn, weekdiertje eraan binden met wat nylon en slingeren maar! Omdat ik nu kan koken in dit hostal ga ik morgen vast beginnen met vissen dat ik rond kerst zeker te eten heb! Gister enorm gestoken door een vet grote zeewesp, het was iig op het strand en of dat nog niet genoeg was kreeg ook ik te maken met het valse geld uit handen van onschuldig lijkende mensen. Onschuldig als ik ben heb het ook gewoon weer gewisselt maar mensen, pas op want zelfs de muur is niet te vertrouwen daar komt het zelfs vals uit! Tot zover Huanchaco, hou jullie haaks en fijne feestdagen!