Madonna Die another day - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu Madonna Die another day - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

Madonna Die another day

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

02 Maart 2010 | Argentinië, Mendoza

Het is zoo mooi reizen, met een nachtbus ben je zo van de ene naar de andere kant van Argentinie, de afstand amsterdam Lyon en zowaar goed geslapen ooknog. Dat mag ook wel naar bijna een nacht doorhalen in Buenos Aires en de hele dag op de terminal op de uitkijk staan terwijl je in je 9e boek bezig bent of er geen Loesje nachtklubheads lopen die nog 350 pesos van je krijgen. Ik lees een boek van over het waargebeurde verhaal van Andrea Rohlof die met een vriending mee ´mag´ naar turkije op ´vakantie´ en als ze daar opgezadelt wordt met een tas en haar ´vriendin´ eerder vertrekt raakt ze in paniek, blijft rustig maar wordt toch op de luchthaven aangehouden met 6 kilo heroine, zes jaar waarvan 2 in turkije, erg aangrijpent en zal dan ook van niemand iets aannemen op welke terminal dan ook, lucht of buspost. Maar er zijn een paar voor- en naoordelen te vellen over zuid amerika, bijvoordeelt dat het bloed er over straat giet en schiet maar dat is enkelt alleen van aangereden honden en andere beesten. Top 5 van wat stinkt hiet zijn op 5 mijn eigen herstellende voeten na een dag lopen in dichte schoenen, op 4 dode enorme padden die de weg oversteken en aangereden worden en wegrotten. Op 3 de honden waarvan ik er nu die ik heb kunnen zien 11 heb zien liggen waarvan 11,5 nog niet is meegeteld, die werd laatst in Conception aangereden en had naar het leek zijn heupjes gebroken maar ik kan zo´n groot beest niet uit zijn lijden verlossen, op 2 een slang die laatst nog net buiten Cafayate met een steen was doorgegooid en al een tijdje lag, ik zat te lezen tijdens een lange wandeling met Backpack en werd overvallen door een lucht, leek wel vis maar was dus slamg en op een, heel sneu een veulentje wat te laat uit zijn ogen keek en ten onder den kap verdween. Zou er bijna vegatarisch van worden. Terug naar de vooroordelen, alle vrouwen zijn mooi in Zuid amerika, mooi niet, 1,35 meter en ronder dan lang is niet mooi en in Peru en bolivia dragen die ooknog geen onderbroek onder hun rokken en doen alles zo op straat. Bah.. Ook is het mij vandaag in de derde wijnstreek die afzocht niet gelukt ´makkelijk´wat wordt beweerd werk in de druivelarij te vinden. Wel weer wat van de beste wijnen geproeft maar das geen werken, het werkt op je hersenen. Ook lang niet iedere dag is korte broekenweer want het 3,5 maand 50 procent wel regen gehad en zelf hagel in National parc Cajas waar mijn geliefde rode fleecetrui van dienst als kussen wisselde in oorspronkelijke functie van trui.
Rest mij verder te melden dat ik morgen met de bus naar Penitentes trek en daar de brug naar chili die eigenlijk een tunnel is door ga en dan in het laatste nieuwe beloofde land kom. Ttot daar en niet verder maar terug 8000km naar Bogota.. wish me luck.. ps Ik ging na 1 nacht weg uit B.A. omdat ik daar en nogniet wil sterfen en de wijnstreek hiet is ook niet echt safe dus die another day..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 26444

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: