John Lennon Imagine - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu John Lennon Imagine - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

John Lennon Imagine

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

29 April 2010 | Colombia, Bogotá

Stel je eens voor, dat het iedere dag koninginnedag is, elke dag met je hele inboedel de nacht ervoor, en erna, op straat slapen om de dag erna, en ervoor te proberen van al je nodige en onnodige rommel af te komen! En stel je eens voor, dat bus 73 naar ijmuiden een bijrijder zou krijgen die bij iedere halte roept en of schreeuwd ´Ijmuije, Ijmuije´ en je dan ooknog bijna dwingt de bus in te stappen. En stel je eens voor dat iedereen zou gaan liften, lopen of thuisblijven, dan hoeven er niet hondertduizende half lege bussen van Buenos Aires via Santiago de chilli en lima meer naar Caracas te rijden en zou dat een hoop roet schelen! En stel je eens voor dat iedereen zou gaan couchsurfen, dan hoeft Alberto Steegeman niet meer met Rob Geus van de Smaakpolitie achter de mis- en achterstanden aan in het buitenland in keukens en bij aggenebisse hostaleigenaren maar slaapt iedereen gewoon bij elkaar op de bank en leert iedereen nogeens mensen kennen! En stel je eens voor dat iedereen weer gewoon brood thuis smeert en op zijn werk in de pauze oppeuzelt, dan hoeft er een helehoop minder te worden uitgegeven aan onnodige omkosten voor bedrijfslunches en zouden we van wat er over blijft de rest te eten kunnen geven! En stel je eens voor dat we het hele zuid amerikaanse regenseizoen zouden opvangen en door de w.c. spoelen en het drinkwater wat we dan overhouden zouden bottelen en naar afrika zouden sturen! En stel je voor dat terugkoment op dat broodje thuis smeren iedereen een broodje extra smeert en die uitdeelt op straat, hoeven we niet te wachten tot er lunchgeld ove ris maar lunchen we met elkaar. En lunch moet er ookweer uit, stel je voor dat je op de Dam gedoogt word te poepen en binnen de kortste keren heel Nederland naar de straten van LIma, La Paz, Quito en Bogota zou ruiken. En stel je voor dat je net als ik koninginnedag zou moeten missen voor het eerst in 24 jaar en in Bogota zit, dan scheelt dat een hoop gezelligheid maar ik mag niet klagen op de bank die gratis gesurfd word en rond wordt gelijdt door Bogota, nee het leven is zo slecht nog niet, leefde alle mensen maar in love and peace..huhuhuhoehoe!