Het goede doel Belgie - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu Het goede doel Belgie - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

Het goede doel Belgie

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

01 Mei 2010 | Colombia, Bogotá

Oh oh oh, wat kan het raar lopen. Zo lijkt Bogota net een nette hystorische stad, na de ´viering´ van de dag van de arbeid is het net een slagveld, net een slagveld, de stenen van de monumentale panden vliegen door de lucht en de waterkanonnen spuien met liters water tegelijk. Alles zit binnen de kortste keren onder de grafiti en het bloed stroomt over de straat! Ik moest wel de straat op want had gister al lang binnen gezeten bij mijn couchsurfadres want het is of de hele dag buiten of binnen want er is een sleutelbos en de deuren gaan allemaal drie maal op slot. Wel zo veilig. Gister een couchsurfmeeting bijgewoond maar zonder couch. Toen ik voor de deur stond hardhandig gefouileerd en vandaag al 10 keer en dan moet ik nog 20 blokken! Ik denk dat ik toch maar de stad ga verlaten en dan later terug komen maar hoor ook alleen maar slechte verhalen over de richting noordwaarts, Medellin is een puinhoop en hoe dichter richting Venezuela hoe corrupter met wordt! Volgent jaar maar gewoon naar belgie, hoewel je daar ook extreem rechts hebt. Liep vanochtend zo recht in een demonstratie met gekleurde nazi´s. Dan val je gelukkig niet op met je kleurtje maar kneep hm wel even! Het is hier nu half 4 en kon pas rond 19 uur terecht maar daar, voor google earthvolgers TV 22 N 61 C mr 12, begrijpt u het nog, tv staat voor transvial en c voor carrera, vlakbij het voetbalstadion van Bogota! Mooie buurt en zonnig weer dus dan daar maar genieten van de moois wat bogota ook te bieden heeft er iemand nog tips!