3 jongens en een busje! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu 3 jongens en een busje! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

3 jongens en een busje!

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

16 November 2009 | Colombia, Cali

Dag 7 van mijn reis was er een voor in de boeken maar ook bijna in de broeken! Na een goede nacht fris opgestaan met de gedachten´vandaag gaan we bogota achter ons laten´. Ik praat na een week in de wij form omdat mijn backpack een aardige persoonlijkheid begint te creeren! Ik ga er wel flink wat uitgooien want heb niet alles nodig en hij of zij is best zwaar bij 30 graden! Na een wandeling van 20 minuten kom ik bij de weg waar de bus naar terminal moet gaan. Een terminal zo groot als amsterdam cs alleen voor bussen! Hier wordt je letterlijk in bussen gepropt want hoe meer mensen in de bus hoe goedkoper de reis voor de 3 jongens! 511km in 12uur leek mij wat langzaam maar als je bedenkt dat je 2,5 uur kwijt bent om stapvoets Bogota uit te komen is dat niet verwonderlijk.
Maar voor 12 euro kan je je er geen buil aan vallen. Wat een land. Van het ene moment drukke stad zo de jungle in en de lanen op de paden in. Raar dat er geen gordels inzitten want hij gaat me toch hard en dan weer op de rem. Het is hier heel normaal dat je rechts inhaalt als je een keer toetert of gewoon gas geeft! We beginnen met een man of 7 in een bus waar er 25 inpassen maar als snel word mij duidelijk dat het tegelijkertijd gewoon een transportbusje is want er wordt wat af en over geladen! Her en der stapt er ook weer iemand in en uit en zo komen ze wel aan hun pesos! Er was mij even wat onduidelijk over de peso maar 1 euro is 3000 peso. vanacht een hotel gevonden voor 12000 peso das dus 4euro centre ville!Het is alleen wel net een cel zonder ramen met muggen en zit dus ook meteen onder!
Zo f in korte broek en zonder bagage deze culturele stad doorcruissen en opzoek naar een camping want het kan altijd nog goedkopen! Eten gaat hier ook voor 2 euro prima en heb na een week kraanwater, gewoon doorzichtig, een aardige weerstand opgebouwd! Lang leve Colombia, mocht U het overwegen, gewoon doen!
Adios Mauros Polos

  • 18 November 2009 - 21:05

    Myrthe:

    Hee mauro,
    wat leuk dit!
    ZO krijgen we nog wat mee van je avontuur!
    Keep the spirit up!
    en geniet er van.
    xx
    Je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cali

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 26553

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: