Nina Simone Ain´t got no I´v - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu Nina Simone Ain´t got no I´v - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

Nina Simone Ain´t got no I´v

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

19 Januari 2010 | Bolivia, Sucre

Hey vrienden uit een ver verleden want wat gaat de tijd hard, voor mijn gevoel ben ik al jaren in Zuid amerika maar kruip richting d 2,5 maand! Echt een te gek continent, zeker de moeite waard en als je er toch bent mag je Lago titicaca en machu picchu zeker niet overslaan! Beide zeer de moeite waard! Het is dan niet het grootste meer van de wereld maar wel het hoogst gelegen bereikbare meer. Omdat mijn camera op het moment van machu picchu niet deet ben ik blij dat ik nog foto´s het toegestuurd gekregen, echt een uitvinding dat digitale gemail! Alleen nog geen bericht vanuit Korea waar vandaan de foto´s zouden komen van de drijfende eilanden van Uros! Dus na veel dubben en tubben het ik besloten om nordwaarts te reizen, mijn bagage staat al klaar in het Milton hotel te la paz, om zo de benenwagen te nemen naar het meer waar hier alles om draait, hoewel Machu picchu ook een belangrijke rol speelt, hier 600km ervandaan kan je zelfs dagtochten boeken! Voorlopig voor mij alleen lopen liften reizen, geen bezienswaardigheden meer bezoeken, even bijkomen van 7 nachten la paz en weer even doen waarvoor ik gekomen ben, back2nature kampeerplaatsen creeren! Ik heb weer een goed boek op de kop geslagen, 13 manen van Charles Frazier, over William Holland Thomas (1804) die dus waargebeurt een eerste blank stamhoofd werd! Zeer interessant, dat is dan wel Noord Amerika maar je hebt hier ook indianen! Waar we in Nederland volgens een gewaterperoxideerde pruik plus aanhang te kampen hebben met de hoofddoek is het in Zuid amerika de rugzakdoek die vele bijna letterlijk de das omdoet! Het is een grote zeg 4m2 doek die kan worden gevult met van alles wat er maar inpast, schapen en kinderen zijn geen uitzondering, das cultuur en daar blijf je vanaf, wat dat betreft lopen ze in Zuid amerika wel voor! Nog weinig last gehad van discriminatie hier laat iedereen je gewoon in je waarde en normen met of zonder armen , benen of geld, iedereen geniet van zijn vrijheid blijheid en zo ik ook! Wat zijn de plannen, via titicaca de jungle in om even later toch weer te gaan klimmen naar Salar de Uyuni, Paraguay aandoen en naar Argentinie waar ik gister een bed heb vastgelegd bij een juf ontmoet op plaza Morrilo La paz die mij wel een week kon opvangen, het zogenaamde Cauchsurfingeffect werkt dus. Rest mij te vertellen dat De wil om te Weten ook al is belezen door mij, een boekje van het Hubrecht Laboratorium met oa een stukje van Prof. dr Ronald Plasterk over biomoleculaire wetenschappen, ik laat het hier achter maar na Help ik (ver)zuip! van meggie de jong het 2e boek wat me aan het denken zetten! gr m2the polo

  • 19 Januari 2010 - 16:01

    Kirs:

    Hey Mauro,
    Wat zonde van de foto's, maar gelukkig heb je er een paar. Die ook echt prachtig zijn!
    Maar heb je indianen gezien? Cool!
    Zal wel even wennen zijn als je terug komt. Iedereen is hier gestrest en loopt op z'n tenen. Dus geniet ervan zolang het kan!
    X Kirs

  • 27 Januari 2010 - 07:06

    Jenny:

    Beetje laat, maar nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    We lezen je verhalen en wensen je verder nog een heel goede reis.
    René en Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 26427

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: