Herman v Veen Toveren - Reisverslag uit Lima, Peru van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu Herman v Veen Toveren - Reisverslag uit Lima, Peru van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

Herman v Veen Toveren

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

28 December 2009 | Peru, Lima

Kon ik er maar wat aan doen denk ik wel eens. Ik heb nogal snel een meedelij gevoel van binnen.
Met alles en iedereen zowat hier om me heen zou ik wel een dag willen meelopen om het voor diegene dragelijker willen maken, helpen schoenpoetsen, hand ophouden dat diegene een dag armrustiger kon leven, sinasappels persen voor iemand die eigenlijk nog naar de lagere school moet, boodschappen inpakken voor iemand die waarschijnlijk 10 jaar boodschappen inpakt om daarna te promoveren tot kassamedewerker!
Er gaat geen dag voorbij of ik denk aan hoe we dat in Nederland zouden oplossen, maar het is niet te vergelijken! In lima wonen bijna zoveel mensen als in de helft van Nederland als het geen 2/3 is! Allemaal door elkaar met ieder een eigen business, van glassexsproeiers in een flesje kola, ja met de k van Inca Kola, tot losse w.c. rollen in een land waar je je w.c.papier in een prullebakje naast de w.c. gooit! In een van mijn laatste dagen in nederland stond er in het parool een bericht over 50 miljoen schade door swiffers en tampons door de plee! Ik moest er even aan wennen maar ben bang dat als ik terug ben ik het nogwel een week perongeluk naast de toilet gooi! Dus mocht ik langskomen en het zit op de muur, sorry hun schuld! Maar als ik kon toveren dan had iedereen een eigen kamer, minimaal met een w.c. , en je familie bleef eeuwig bij je inwonen en verder leven en ik leef dus met ze mee!
Ik denk dat het nooit zal veranderen, de leefwijze en de enorme verschillen, maar als we nou allemaal 1 croissant extra kopen als we in ditsoort continentnen zijn en een appeltje extra voor de dorst van een ander en die uitdelen hebben we allemaal minder dorst! Ik moet je eerlijk zeggen, ik doe het ook niet iedere dag, moet nog 3/4 van mijn reis en werk ook al een jaar niet maar wat ik kan missen of per ongeluk overheb gaat naar de straat! Van die pizza in Pasto heb ik het laatste kwart laten inpakken en nog warm doorgegeven aan een straatpersoon, de van huis meegekregen ontbeitkoek tegen de ontlasting, gedeelt in Bogota op straat, van de een een snoepje als wisselgeld krijgende aan de ander doorgeven omdat je niet van kokostoffes houd, kerstbrood wat je niet op krijgt 3e en 4e kerstdag uitdelen en ga zo maar door en als we zo doorgaan komen we allemaal nog eens op straat te staan! Maar das een ander verhaal, morgen op naar Cuzco en dan weer lopen met mijn luxebenen naar machu, weer onder de bevolking van het platte hoogland en niet het stadse, een dag lima is mooi maar wel druk. truste!

  • 01 Januari 2010 - 12:58

    Koen:

    Sint Maarten Gonzales Polo Klasen!

  • 01 Januari 2010 - 13:05

    Koen:

    En een heel gelukkig Nieuwjaar toegewenst. Het begint in ieder geval goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 26420

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: