Travis Why does it always (&everywhere) rain on me - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu Travis Why does it always (&everywhere) rain on me - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Mauricio Klasen - WaarBenJij.nu

Travis Why does it always (&everywhere) rain on me

Door: Mauro Polo

Blijf op de hoogte en volg Mauricio

05 Februari 2010 | Bolivia, Santa Cruz

Na de verlangens naar chips en koffie is het verlangen hoger gestegen dan te voren naar zon zee en strand. Wat een reis en wat een idiootrie af en toe. Ik dacht wel even van Cochabamba naar Santa cruz te lopen en ben gister in noord oosterlijke richting vertrokken naar Sacaba, het eerste dorpje voorbij de grote stad. En groot is Cochabamba, je kan er haast verdwalen maar gelukkig stond daar het Christus beeld wat een aardige orientatiesteun gaf. Zo ook om de stad te verlaten maar raar genoeg leek mijn rugzak zwaarder even als mijn benen en armen, het was moeilijk 2km achter elkaar te lopen en heb dan ook over die 16km 6 uur gedaan, niet echt een record. Veel gerust, het was klam en warm met her en der een spatje regen, wel zo verfrissend. Maar het water smaakte niet en de broodjes banaan gingen niet ozals ze normaal naar binnen gaan. Een zware dag kan je berijpen. Het ging ook aardig vals plat omhoog en dan weer te snel naar beneden. Misschien is het de vermoeidheid van bijna 3 maanden rondtrekken of het lichaam dat steeds van hoogte wisselt maar ik was blij dat ik er was. Plan was even wat eten en een ontbeit voor de volgende morgen verzorgen en kamperen, ik sleep tenslotte niet voor niets met 3,1 kilo tent maar dat ging mooi niet door, wel het ontbeit en wat eten voor de avond zelf maar het is nogal een lang dorpje en toen het begon te regenen rond 17.00 ben ik gaan schuilen bij een busmaatschappij. Daar bagage gelaten om een hostal te zoeken maar die waren 50 bolivianos, de bus naar santa cruz 35 dus die berekening was snel gemaakt. De bus zou om 20.30 vertrekken maar om 22.30 nog geen bus, het was intussen aardig druk en men moet ondergebracht worden in 6 verschillende bussen, geen ramp totdat bleek dat er weer te veel mensen in zaten, 4 kinderen slapend op de vloer en 3 staander, ook niet erg, ik zat danwel op een versleten stoel maar toch. Zo rond 23.00u reden we weg de duisternis in die af en toe werd opgelicht door bliksen, niet een beetje maar veel en hard, ook niet erg buiten is niet binnen maar toen ik rond 01.00u sliep begon het met een drupje en even later stroomde het door de hele bus, stoelen doorweekt en voete van de vloer. Ik pak mijn poncho en denk waarom moet het altijd regenen en zelf op plekken waar je het niet verwacht..? ;( Het hield aan tot de volgende ochtend en net om 10.00u met 3 uur vertraging aangekomen zonder al te veel slaap maar met een goed idee, denk ik, kan niet overleggen dus heb geen weerwoord maar denk aan de bus terug helemaal tot Uyuni en dan naar chili, geen paraquay of argentinie maar chillen in chilli. maar tussen de druppels regent het niet..

  • 06 Februari 2010 - 10:50

    Vincent Aka De Bolle:

    Godverdomme man ik heb het zo druk gehad dat je verjaardag erbij in is geschoten, nou bij deze nog gefeliciteerd. Zoals je zelf altijd zegt beter laat dan nooit.
    Toffe foto's kerel ik, lees wij (de familie) wensen je het beste man en take care!!
    Groeten van de familie Snabel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Santa Cruz

Mauricio

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 26483

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 14 Juni 2010

mauro polo around the world solo

Landen bezocht: